سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تاثیر سرویس های ابری در طراحی اپلیکیشن

سرویس های ابری در طراحی اپلیکیشن

 

 

 

در دنیای امروز سرویس های ابری و تکنولوژی این امکان را فراهم کرده اند تا تمامی دستگاه های دیجیتال بتوانند در سراسر دنیا به یکدیگر متصل شوند. همچنین امکان دسترسی به اطلاعات و مدارک برای شما در هر نقطه ای از دنیا که قرار داشته باشید فراهم شده است. این مثال ها تنها یک نمونه ی کوچک از مزیت های این سرویس است.

سرویس های ابری تاثیر بسیار مفیدی در روند موفقیت اپلیکیشن های مختلف داشته اند. برای مثال اگر بخواهیم به یکی از برنامه هایی که مسیر موفقیت خود را با استفاده از فضای ابری طی کرده است و اکنون بسیار مشهور و موفق است اشاره کنیم، sound cloud     یک نمونه واضح و شفاف از این گفتار است. استفاده از فضای ابری در طراحی اپلیکیشن، این امکان را به شما می دهد تا از طریق گوشی موبایل، لپ تاپ، تبلت و .. از آن استفاده کنید. سرویس های jaas  ، saas و paas از نمونه سرویس های ابری هستند که شما می توانید برای طراحی اپلیکیشن از آن ها استفاده کنید.

 

مزیای استفاده از سرویس های ذخیره ساز ابری در طراحی پلیکیشن

استفاده از سرویس های ابری در طراحی اپلیکیشن یا هر کسب و کار دیگری، مزیت ها و عیوبی دارد. در ادامه می خواهیم تعدادی از مزیت های استفاده از این سرویس را برای شما بیان کنیم.

 

صرفه جویی در هزینه ها

استفاده از سرویس های ابری می تواند در کاهش هزینه های شما بسیار موثر باشد. امروزه تعداد زیادی از کسب و کار ها و استارتاپ ها برای شروع کار خود و برای طراحی اپلیکیشن از سرویس های فضای ابری استفاده می کنند. قابل ذکر است شما این امکان را دارید که در مواقع نیاز با پرداخت هزینه، فضای ابری خود را افزایش دهید.

 

قابلیت پشتیبان گیری 24 ساعته از داده های شما

از مهم ترین مزیت های سرویس های ذخیره سازی ابری می توان به قابلیت پشتبان گیری شبانه روزی آن ها اشاره کرد. در واقع سرویس های ابری این امکان را به شما می دهد تا تیم پشتیبانی شما در هر زمانی از شبانه روز در صورت نیاز از تمامی اطلاعات خود یک نسخه ی پشتیبان با کمترین هزینه تهیه کنند.

 

طراحی اپلیکیشن به صورت دورکاری

از مزایای دیگر فضای ابری می توان به این مورد اشاره کرد که برای شرکت ها یا تیم های طراحی اپلیکیشن و سایت این امکان را فراهم می کند تا پروژه ها و کار های خود را به صورت ریموت و دور کاری انجام دهند. برای این کار کافی است تا کارکنان شما به فضای ابری پلتفرم و اینترنت دسترسی داشته باشند.

طراحی اپلیکیشن

مثالی از سرویس های ذخیره سازی

در حال حاضر با توجه به پیشرفت سطح تکنولوژی و ارتباطات سرویس های ابری زیادی وجود دارند و شما می توانید با توجه به نیاز خود سرویس مورد نظر خود را انتخاب نمایید. در زیر تعدادی از این سرویس ها را برای شما معرفی می کنیم.

1-    سرویس ذخیره سازی personal

با استفاده از این سرویس شما دیگر نیاز ندارید که عکس ها و فیلم های خود را داخل گوشی موبایل خود نگه دارید و با ذخیره سازی آن ها روی این سرویس های ابری می توانید از اشغال بیش از حد فضای گوشی خود جلوگیری کنید.

2-    سرویس private

این سرویس ذخیره سازی نیز یک بستر مناسب را برای کسب و کار ها ایجاد می کند تا بتوانند سرور های ذخیره سازی خودشان را کانفیگ کرده و راه اندازی نمایند.

 

جمع بندی

به طور کلی سرویس های ذخیره سازی مختلف با مزایا و معایب متفاوتی وجود دارند و شما برای دست یابی به نتیجه دلخواه خودباید در ابتدا ارزیابی دقیقی برای انتخاب انجام دهید.