سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نمونه سازی در طراحی اپلیکیشن

 

نمونه سازی طراحی اپلیکیشن

 

 

یکی از ویژگی های ابتدایی ولی مهم در زمینه توسعه و طراحی اپلیکیشن، نمونه سازی می باشد. به همین دلیل ما قصد داریم تا تعدادی از بهترین روش ها را در این زمینه به شما آموزش دهیم تا بتوانید خودتان به بهترین شکل توسعه دهنده ی اپلیکیشن خود باشید.

 

منظور از نمونه سازی اپلیکیشن چیست؟

برای ارائه ی یک محصول بی نقص در زمینه طراحی اپلیکیشن، اول باید یک نسخه ابتدایی بسازید. در واقع می توان گفت که نمونه سازی یکی از بهترین راه ها برای دست یافتن به یک دیدگاه درست از هدف اصلی پروژه و رسیدن به موفقیت است. این نکته قابل ذکر است که نمونه سازی نیازی به کد نویسی و برنامه نویسی ندارد بلکه تنها یک نمونه ابتدایی از هدف است و یک دیدگاه کلی در رابطه با ظاهر اپلیکیشن و قابلیت های آن به ما می دهد. ابزار و برنامه های زیادی هستند که می توانید به کمک آن ها و بدون نیاز به برنامه نویسی یک نمونه سازی از اپلیکیشن مورد نظر خود انجام دهید. این ابزار ها حتی تا پایان راه هم همراه شما خواهند بود و اگر بخواهید تغییر در برنامه خود ایجاد کنید می توانید قبل از اعمال روی نسخه اصلی از آن ها کمک بگیرید و نتیجه را مشاهده کنید.

 

در طراحی اپلیکیشن عجله نکنید

یکی از دلایل اصلی برای نمونه سازی ابتدایی این است که در زمان طراحی اپلیکیشن مدام فکرتان مشغول موارد مختلف مثل طراحی و ظاهر اپلیکیشن نباشد و تا حد ممکن در زمان خود صرفه جویی کنید. اما باید در زمان نمونه سازی صبور باشید و عجله نکنید زیرا با انجام این کار در زمان پروژه اصلی صرفه جویی می شود. نمونه سازی اپلیکیشن بهترین روش برای پیدا کردن یک دیدگاه و تصور کلی از پروژه ای است که در ذهن خود می پرورانید، پس به هیچ وجه به زمانی که صرف آن می کنید به چشم اتلاف وقت ننگرید.

 

توجه به UI     و UX  در زمان طراحی اپلیکیشن

حتما در زمان طراحی اپلیکیشن به رابط کاربری و تجربه کاربری همچنین به مشتری محور بودن برنامه توجه کنید. در واقع سعی کنید خود را به جای مشتری بگذارید و از دید مشتری برنامه را بررسی کنید. یک اپلیکیشن برای این هدف طراحی می شود که یا خدمتی به مشتری ارائه دهد و یا اینکه یکی از مشکلات آن ها را حل کند. می توان گفت نمونه سازی در زمینه کمک بسیاری می کند یعنی به شما کمک می کند که از بابت این موضوع مطمئن شوید که اپلیکیشنی که طراحی می کنید به کاربر کمک می کند و نیاز های او را بر طرف می کند و باعث گیج شدن او نمی شود. با نمونه سازی شما در ابتدا می توانید به این موضوع پی ببرید و دیگر نیازی نیست که تا مراحل پایانی صبر کنید و بعد تازه بخواهید میزان کارایی و کاربرد اپلیکیشن تولیدی را برای کاربر بررسی کنید.

یک نمونه خوب و مفید که وقت زیادی هم از شما نگیرد نیازی به طراحی گرافیکی و شاخص های مختلف ندارد. به اصطلاح باید کاملا ساده باشد. در زمان نمونه سازی نباید به برند، محصول و .. فکر کنید چون شما تنها به یک طرح کلی از app نیاز دارید تا بتوانید مشکلات احتمالی و باگ ها را بر طرف نمایید.

طراحی اپلیکیشن

ایده های جدید برای طراحی اپلیکیشن

 

شما می خواهید برای کسب و کار خود به طراحی اپلیکیشن اقدام کنید و این ایده ی شما است. نمونه سازی این فرصت را به شما می دهد که اگر ایده ی جدید تری به ذهنتان رسید، آن را پیاده سازی کنید. امروزه اپلیکیشن ها یک روش عالی برای به دست گرفتن بازار و کسب درآمد هستند پس قبل از طراحی نهایی اپلیکیشن خود تمامی ایده ها و نظران خود را با نمونه سازی بررسی کنید.